Компанія Hyundai Motor представила в Сеулі (Південна Корея) технологію роздільних звукових зон автомобіля (SSZ) нового покоління, яка дозволить кожному пасажиру слухати свою музику або вести бесіду по телефону без використання навушників.

Технологія роздільних звукових зон створює і контролює акустичні поля в салоні автомобіля, дозволяючи водієві та пасажирам чути ізольовані звуки. Безліч динаміків, встановлених в автомобілі, сприяють роботі технології, яка використовує наукові принципи зменшення або збільшення рівня гучності звукових хвиль. Це зводить нанівець змішування звуків, які можна почути кожному пасажиру, створюючи ефект, подібний до того, які виробляють сучасні системи шумозаглушення. Причому, завдяки використанню технології SSZ пасажири можуть слухати свою музику без використання навушників.

"Клієнти епохи автономної навігації вимагатимуть все більше розважальних можливостей, що настроюються, в своїх автомобілях, включаючи такі інновації, як технологія роздільних звукових зон. Наша компанія вже зараз готова надати водіям і пасажирам можливість створювати індивідуальний аудіо-простір, щоб кожен з них міг повною мірою насолоджуватися поїздкою", - каже Кан-дак Іх, науковий співробітник дослідницької лабораторії Hyundai NVH.

Музичні смаки пасажирів різняться, тому деякі з них вважають за краще використовувати навушники для прослуховування своєї музики в дорозі. Однак це створює необов'язковий соціальний бар'єр у взаємодії з іншими пасажирами. Подорожуючи в автомобілі, який оснащено технологією SSZ, кожен пасажир може підключити свій смартфон за допомогою Bluetooth, і слухати свою музику не заважаючи іншим попутникам. При активації функції роздільних звукових зон можна навіть індивідуально вести телефонні розмови по "гучному зв’язку", не боячись потурбувати інших пасажирів.

Ще одна корисна функція SSZ - усі сервісні звуки (сигнали навігації, систем активної безпеки і т.п.) будуть чутні тільки водієві. Це особливо актуально, коли в машині сплять діти.

Розробка технології роздільних звукових зон стартувала в Hyundai NVH у 2014 році. Масове виробництво автомобілів, оснащених технологією SSZ, почнеться у 2020 році.